Persondatapolitik
Generelt
Vi er den virksomhed, som er ansvarlig for behandlingen af jeres personoplysninger i overensstemmelse med denne politik.
People-IT ApS
Birkemosevej 7 B Nr Bjert
6000 Kolding
Danmark
info@people-it.com
CVR-nummer: 39098784
Denne persondatapolitik beskriver, hvordan People-IT indsamler og behandler personoplysninger i forbindelse med brug af vores hjemmeside, og hvordan denne behandling overholder forskrifterne i Databeskyttelsesforordningen (EU) 2016/679 af 27. april 2016 (GDPR).
Når vi skriver ”vi”, ”os” og ”vores”, mener vi vores virksomhed.
Når vi skriver ”dig”, ”du” eller ”dine”, mener vi dig som en bruger af vores hjemmeside.
Dit privatliv er vigtigt for os. For bedre at beskytte dit privatliv beskriver vi i denne privatlivspolitik, hvordan vi samler, behandler og bruger de oplysninger, som vi indsamler omkring din adfærd på vores hjemmeside.
Samtidig gør vi dig opmærksom på de valg, som du kan træffe omkring, hvordan dine oplysninger indsamles og bruges. For at gøre denne meddelelse nem at finde gør vi den tilgængelig på vores hjemmeside og på ethvert tidspunkt, hvor der kan blive anmodet om personligt identificerbare oplysninger.
Hvad er personoplysninger?
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til en person. Når du benytter dette website, indsamler og behandler vi en række af sådanne oplysninger. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold på hjemmesiden, og hvis du gør følgende:
- Tilmelder dig vores nyhedsbrev
- Kontakter os igennem en kontaktformular
- Besvarer et af vores jobopslag på hjemmesiden
- Browser vores hjemmeside
- Når du sender en mail til vores support.
Hvorfor indsamler vi personoplysninger?
Vi indsamler udelukkende de personoplysninger, som du frivilligt afgiver på vores hjemmeside, eller som du på anden vis giver dit samtykke til, at vi må indsamle. Vi indsamler personoplysninger:
- Til at sende dig markedsføringsmateriale, såfremt du giver samtykke til dette.
- Til at give dig information omkring produkter/services, som du tidligere har købt hos os.
- Til at kontakte dig, hvis du har udfyldt vores ”kontakt os” formular.
- Til at give dig yderligere informationer og detaljer, hvis du har tilmeldt dig et arrangement.
- Til at behandle jobansøgninger.
- Til at behandle dine supporthenvendelser.
- Til at håndtere fakturaer, ordrebekræftelser, licensoplysninger m.m.
- Til at modtage og videregive oplysninger til offentlige myndigheder, hvor loven kræver dette.
- Til at kunne levere eller tilbyde de services eller produkter og/eller salgstilbud, som vi udbyder.
- For at opbevare personoplysninger i det omfang, det er et krav i henhold til gældende lovgivning.
- For at forhindre svindel og bedrageri eller uretmæssig brug af vores produkter, services og hjemmeside, herunder behandling af personoplysninger til brug i forbindelse med søgsmål.
- For at forbedre vores produkter, services eller hjemmeside.
Hvilke personoplysninger indsamler vi?
I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne, behandler vi følgende personoplysninger:
- Dine kontaktoplysninger, herunder navn, e-mailadresse, telefonnummer m.m.
- Dine beskæftigelsesoplysninger som f.eks. virksomhedstilknytning og jobtitel.
- Brugerinformationer som f.eks. brugernavn, adgangskoder, loginoplysninger samt sikkerhedsspørgsmål.
- Oplysninger fra din webbrowser som f.eks. IP-adresser, browsertype og sprog.
- Oplysninger fra tredjepartsnetværk som f.eks. Facebook og LinkedIn.
- Meta data om din brug af hjemmesiden, herunder hvilke sider du besøger, og hvor længe du tilbringer på hver side.
- De oplysninger, som du frivilligt sender til os via hjemmesiden som svar på et jobopslag.
Behandlingen af personoplysninger kræver hjemmel i GDPR og vi behandler hermed disse personoplysninger:
- For at opfylde vores kontrakt med jer (GDPR Artikel 6.1.b).
- For at overholde en retlig forpligtelse (GDPR Artikel 6.1.c).
- For at forfølge en legitim interesse relateret til vores egen virksomhed, for at kunne tilbyde vores ydelser til jer eller for at forfølge tredjeparters legitime interesser, såfremt disse legitime interesser ikke går forud for dine interesser, grundlæggende rettigheder eller frihedsrettigheder (GDPR Artikel 6.1.f).
- Hvis nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares (GDPR Artikel 9.2.f).
Vi behandler ikke følsomme personoplysninger.
Hvis vi får brug for at indsamle og behandle yderligere personoplysninger end angivet ovenfor, vil vi orientere herom ved indsamlingen, og det vil fremadrettet fremgå af denne politik.
På vores hjemmeside, i vores mails og på vores sociale medie profiler har vi links til andre virksomheder, apps eller hjemmesider, der ikke tilhører os. Denne politik dækker ikke disse hjemmesider og hvordan de behandler jeres personoplysninger. Vi opfordrer jer til at læse privatlivspolitikkerne på disse pågældende hjemmesider.
Hvordan indsamler vi personoplysninger?
Vi indsamler dine personoplysninger igennem vores hjemmeside og tredjepartssoftware.
Vi indsamler dine personoplysninger igennem formularer på vores hjemmeside, via de oplysninger og dokumenter, som du selv uploader eller sender til os, og igennem anvendelsen af cookies til at indsamle data omkring din adfærd.
Cookies er små tekstfiler, der indeholder en række tegn og unikt identificerer en browser. De fleste browsere er oprindeligt oprettet for at acceptere cookies. Du kan dog være i stand til at ændre dine browserindstillinger for at få din browser til at nægte tredjeparts cookies eller angive, hvornår en tredjeparts cookie bliver sendt. Hvis du vil vide mere om cookies, og hvordan de fungerer, kan du besøge www.allaboutcookies.org.
Udover de personoplysninger som vi indsamler igennem vores hjemmeside, anvender vi tredjepartssoftware til at indsamle data på denne hjemmeside. Vi har beskrevet de forskellige typer af tredjepartssoftware, som anvendes på vores hjemmeside her: https://people-it.dk/cookies/
Vi bruger virksomheder (behandlere) til at hjælpe os med at levere vores tjenester til dig, f.eks. at levere hostingmiljøet til vores produkt, udsende nyhedsbreve, hjælpe os med at drive vores hjemmeside, administrere vores betaling osv.
Når vi bruger en databehandler, sørger vi for, at der er en juridisk aftale på plads om, hvordan de vil behandle personoplysninger på vores vegne. Vi sørger også for, at de har passende sikkerhedsforanstaltninger på plads, og hvis de befinder sig uden for EU, sørger vi selvfølgelig for, at der er en juridisk aftale på plads, der tillader os at give dem adgang til oplysningerne.
Vi deler dine oplysninger med:
- Leverandører, tjenesteudbydere, teknisk support, forsyningstjenester og finansielle institutioner, der hjælper os med at forbedre virksomheden.
- Koncernens enheder
- Offentlige myndigheder.
De leverandører som vi anvender til vores hjemmeside er:
- PIWIK: Dette er et dataanalyseværktøj, der anvendes til sporing og analyse af brugeradfærd på hjemmesiden. Piwik er EU baseret og leverer kun data som førstepartsdata, der monitorers gennem en privatlivsfokuseret platform.
- Cookiebot: Anvendes til at indsamle og gemme cookie præferencer og samtykke fra hjemmeside besøgende.
- Usercentrics: Leverandør af cookiesamtykke-værktøjet Cookiebot.
- ActiveCampaign: Anvendes til at distribuere nyhedsbrevet. Du kan til hver en tid afmelde dig efter sign-up i bunden af de e-mails, som du modtager.
- Make: Integrationsværktøj, der anvendes mellem ActiveCampaign og Pipedrive.
- Linkedin: Der anvendes LinkedIn cookies til at identificere browser-id’et, routing af folk til og fra hjemmesiden, til LinkedIn og annoncetags, sprog mv. Hertil analyse af hvor mange gange folk, der klikker på deres annoncer, ender med at udføre en bestemt handling.
- Meta Platforms Inc: Facebook og Instagram anvendes til at levere forskellige reklametjenester, herunder realtids-bud fra tredjepartsannoncører. Disse anvendes også til at identificere, hvordan brugeren har tilgået hjemmesiden ved at registrere, hvilken hjemmeside brugeren kommer fra.
- YouTube: Anvendes til at embede videoer fra YouTubes hjemmeside og indsamler oplysninger om hjemmeside brugernes interaktion med indholdet og brugernes præferencer for sprog, browsertype mv.
- Google Tag Manager: Anvendes til administration af tags, der giver dig mulighed for hurtigt og nemt at opdatere sporingskoder og relaterede kodefragmenter på hjemmesiden. Via kodestykket kan vi implementere analysedata og tagkonfigurationer til måling fra en webbaseret brugerflade, hvilket gøres igennem Piwik.
- Digitalist ApS: Hjemmeside hosting service.
Såfremt der er en opdatering af, hvem vi deler oplysninger med, vil dette fremgå af denne liste.
Oplysninger om din brug af denne hjemmeside, hvilke annoncer du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, IP-adresse mv. videregives til tredjeparter i det omfang, som du eksplicit giver samtykke til ved selv at indtaste informationerne.
Hvis du ønsker at afvise eller begrænse de cookies, som placeres på din computer ved besøg på vores hjemmeside, kan du altid gøre dette ved at ændre indstillingerne i vores cookie banner eller i din browser.
Du skal dog være opmærksom på, at afvisning eller begrænsning af cookies har betydning for hjemmesidens funktionalitet, og det vil medføre, at der er funktioner på hjemmesiden, som ikke vil fungere.
Alle browsere tillader, at man sletter cookies samlet eller enkeltvis. Hvordan dette gøres, afhænger af den anvendte browser. Såfremt du anvender flere forskellige browsere, skal du huske at slette cookies i samtlige browsere.
Tredjelandsoverførelser?
I nogle tilfælde overfører vi dine oplysninger til lande uden for EU/EØS.
Hvor en overførsel af personoplysninger finder sted mellem People-IT ApS og en databehandler, der er placeret uden for EU/EØS, vil overførslen af personoplysninger omfatte en af følgende passende sikkerhedsforanstaltninger, alt efter hvad der er relevant:
- EU – U.S. Data Privacy Framework
- Parternes vedtagelse af EU-modelklausulerne som følge af EU-Kommissionens gennemførelse af afgørelse (EU) 2021/914 af 4. juni 2021 om standardkontraktklausuler for overførsel af personoplysninger til tredjelande i henhold til forordning (EU) 2016/679 af Europa-Parlamentet og Rådet.
- Alle andre passende sikkerhedsforanstaltninger, der er anerkendt af GDPR.
Hvor længe opbevares personoplysninger fra hjemmesiden?
Dine personlige oplysninger bliver opbevaret så længe, som det er nødvendigt for det formål, som det blev indsamlet til. Det betyder, at når dine oplysninger ikke længere vil være relevant for os at bevare, vil det blive slettet på en sikker måde.
Der er mulighed for, at vi kan behandle dine oplysninger i forbindelse med statistiske formål, men i dette tilfælde vil disse oplysninger altid blive anonymiseret.
Dine personoplysninger, dine rettigheder
Da vi behandler dine personoplysninger, har du en række rettigheder, som du kan kontakte os for at udøve. Rettighederne er til at læse mere om i kapitel 2 af GDPR.
- Ret til berigtigelse (rettelse): Registrerede personer har ret til at få urigtige oplysninger om sig selv rettet.
- Ret til at se oplysninger (indsigtsret): Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som behandles om dig.
- Ret til sletning: Du har i særlige tilfælde, ret til at få slettet dine oplysninger, såfremt vi ikke har en legitim grund til at beholde dem.
- Ret til begrænsning af behandling: Du har I visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset.
- Ret til indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af vedkommendes personoplysninger. Der kan også gøres indsigelse mod behandling af oplysninger til direkte markedsføring.
- Ret til data: Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et læseligt format.
Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder som beskrevet ovenfor, bedes du bruge de kontaktoplysninger, der er angivet nederst i denne Politik.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk. Hvis du på trods af vores bestræbelser ønsker at indgive en klage, kan du gøre det ved at kontakte Datatilsynet (www.datatilsynet.dk).
Ret til at fravælge markedsføringskommunikation
Hvis du ikke længere har lyst til at modtage e-mailmarkedsføring fra os, har du retten til at trække dit samtykke tilbage. Dog skal du være opmærksom på, at denne form for kommunikation ikke dækker over administrative meddelelser som f.eks. ordrebekræftelser, e-mails i forbindelse med kontoindstillinger, servicemails der er relevante for din brug af eller ændringer i vores ydelser.
Hvordan vi sikrer dine personlige oplysninger?
Vi behandler dine personoplysninger med omhu. Det betyder, at vi forpligter os til at forhindre offentliggørelse, uautoriseret adgang eller alternativ behandling af vores kunders personoplysninger, som indsamles på denne hjemmeside.
Vi bruger rimelige organisatoriske, tekniske og administrative foranstaltninger til at beskytte dine data i vores virksomhed.
Internettet er ikke et 100% sikkert miljø, og det betyder, at vi ikke kan garantere sikkerheden af de data, du sender til os.
Personoplysninger, som du sender til os via e-mail, support henvendelser og andre kontaktformularer m.v., er muligvis ikke krypteret og vi råder dig derfor til ikke at inkludere hverken fortrolige eller følsomme oplysninger i din kommunikation til os.
Ændringer til denne politik
Vi forbeholder os retten til at ajourføre og ændre denne Politik. Hvis vi ændrer Politikken, ændrer vi datoen og versionen nederst i dokumentet. I tilfælde af væsentlige ændringer, vil vi give besked i form af en synlig meddelelse på vores hjemmeside, e-mail eller ved brug af andre kommunikationsmidler.
Ved spørgsmål eller kommentarer til denne politik, eller ved påberåbelse af en eller flere rettigheder, kan vi kontaktes på:
info@people-it.com
+45 70 26 77 62
Dette er version 4, senest opdateret d. 14.03.2024 kl. 15:00.